surprise surprise!

Hej!
Förlåt mig så hemskt mycket! Mitt internet funkade inte igår kväll, så jag hann inte visa eran överraskning, så ni får den nu. : - Jag ska visa er steg-för-steg sminktips. En fin sminkning med sotiga ögon, som passar bra till för fest. Min 16åriga syster som är hyffsat bra på att sminka, sminkade mig.
Jag själv brukar också sminka mig så vissa gånger. Men jag är bättre på att sminka andra, än mig själv. Konstigt nog! ^^



För er som inte ser vad det står under bilderna  så förtydligar jag det här och nu : -

1. Applicera din foundation och puder noggrant. OBS! Var försiktiga att det inte blir fläckigt. Och akta håret, lätt att få foundation i håret! Använd gärna diadem.
2. Lägg en ljusgrå skugga längst ögonvrån, och gnugga ut det med en borste.
3. Arbeta in en mörkare grå/svart färg längst sidorna. Arbeta upp så att färgen täcker ungefär hälften av ögonvråt.
4. Dra ett tunt sträck längst "överfransarna". För er som skakar väldigt mycket och är osäkra, föredrar jag att använda penna istället. Man kan även dra korta sträck : _ _ _ _
Och sen fortsätta från sträck till sträck, då blir det garanterat rakt och fint : _____
Om ni vill ha lite sotigare ögon, kan man använda sig av en svart skugga under ögonen. Ögonen ser störret ut. Lägg gärna en vit färg vid sidan av innerögat. Och under ögonbrynen.
The final touch : Läppstift. Helst rött. Jag har dock inte det på just de här bilderna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0