varning för långt inlägg!

Hej bloggen! Sitter vid datan, hos syrran. Förlåt för att jag inte bloggat, men har rätt mycket att tänka på just nu. Det har hänt en grej, som jag tyvärr inte kan ta upp här i bloggen, men det är nåt allvarligare.

Jag satt på bussen på väg hem idag, och så såg jag en kvinna i 50årsåldern, som hade handlat på typ willys eller nåt. Hon gick bara in på bussen utan busskort, och så sa hon till busschauffören att hon hade busskortet i väskan, och att hon hade för mycket i handen, fast än hon bara hade en blombukett. :/ Men om det här nu hade varit en liten stackars blattekille med en massa saker i handen, skulle chauffören inte låtit honom gå in. Så fort man ser en blatte, så är det väll bara en massa lögner man ser, lögner och våld? Vad är det för bild ni fått utav oss egentligen? För att vara lite petig, så händer brott och annat mer i t ex söder, än rinkeby. Men bara för att rinkeby har så många blattar och somalier så är det väll den sidan som tynger ned på brottslinjen? eller? Och ni pratar om att ni vill göra Sverige så rättvist som möjligt?

Jag gick på en buss vid danderyds sjukhus för 3 månader sen, när jag skulle hem från älsklingens student. Jag frågade busschauffören vart busshållsplatsen till bussen var, för att bussen var parkerad mitt på vägen. Så visade han mig bara andra sidan vägen med handen och sa : "hela trottoaren är full av busshållsplatser, gå och ställ dig vart fan du vill!"

Jag antar att den här snubben hade brist på respekt, men ändå vafan. Vad är det där för tilltalande? När vi blattar, går in på nån affär, så får vi en massa blickar på oss, för att de tror att vi ska sno nånting, men sen när de kommer fram och pratar med oss och ser att våran svenska är exakt lika bra som deras så nickar de bara och går därifrån?
Om ni skulle åka till ett land på semester, och folket där skulle kolla ned på er så skulle ni känt exakt samma. Säg inte att blatteungar är vana vi stränhet, och att det inte rör oss i ryggen om ni ser ned på oss eller säger nåt kränkande. För det där är bara bullshit. Eller egentligen inte, vi är vana vid stränghet, och när vi t ex är ute och nån random t om är sträng mot en, så tänker man bara att vart man än går så förföljer strängheten en. Det är då depressionen bildas..

Kommentarer
Postat av: arash

ärliigt baby xD

2009-09-02 @ 22:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0