stänga ner?

Hallå!

idag var en jättejobbig dag. hela dagen, rakt igenom! på morgonen så kom jag och henrietta för sent till skolan, till att börja med. men där hade vi tur, för vi hade ändå inte riktigt börjat lektionen förens vi kom fram till skolan. sen senare under mattelektionen körde min lärare ut min klasskompis ur klassrummet. min kompis neda går i min klass, men eftersom att hon läser matte c, och vi bara matte a, så går hon inte i samma mattegrupp som oss. men ibland brukar hon komma in till oss, och faktiskt hjälpa mig en hel del. jag är helt säker på att alla i min klass håller med mig om att vi har världens kassaste mattelärare. hon pratar som om hon vore 99 år gammal, och har genomgångar 90% av lektionerna, dvs vi hinner bara räkna i 10 minuter. vi lär oss ingenting under hennes genomgångar, för hon börjar helt plötsligt prata om andra grejer. hon har pratat om bebisar, tändstickor, barbiesar, och ahlgrens bilar. asså va? jag fattar ingenting. när läraren körde ut min kompis, sa jag till henne att hon bara är där för att hjälpa mig, och att hon förklarar way better than her. men hon tyckte att min kompis störde ändå! hon kom och tjaffsade med mig, henrietta och sandra, utan någon helst anledning. bara därför liksom. sjuk människa! efter det, startar världens konflikt i klassen. tjaffs med b la lärare, som elever. helt urflippat. på engelskan hade jag och neda muntlig nationella, och jag brukar vara lugn på såna grejer, och jag vet att jag är ganska duktig på engelska, i och med att jag gillar ämnet, men idag hade jag världens blackout att jag började mixa alla ord, och började prata snabbt. det mesta som kom ut ur min mun var yeah, ok. och ur nedas mun, I agree. asså herreguuuuuud vad dåligt det gick! och det värsta av allt var att min lärare satt och spelade in hela samtalet. -.- men hon vet väl att jag kan engelska, eftersom att jag pratat med henne förrut, och hon har ju läst mina uppsatser, och rättat prov. dessutom är det två delar kvar av nationella. de ska jag fan sätta! sist men inte minst, så började en kärring, oj förlåt - dam, bråka med mig, henrietta och jessie. vi satt på handikappsplatserna på bussen, eftersom att vi var 3, och det var fyra platser. hon gick på några stationer efter oss. när hon kliver på bussen, är det första hon gör att skrika på chauffören. jag tyckte synd om henne, och skulle precis resa mig upp för att överlämna min plats, men hon satte sig genast på ett annat säte, nämligen den närmast dörrarna, så jag satt kvar. på fönsterplatsen satt då en ung kille, och han skulle av vid kallhälls station, så hon var tvungen att resa sig. hon bad de som var bakom henne, om ursäkt för att det tog sån lång tid för henne att resa sig, och så sa hon plötsligt så här : - det är ju vissa ungdomar som satt sig på handikappsplatserna, ni är ju unga, vänta bara tills ni blir gamla och upptäcker att ni inte har någon sittplats!!
då frågade vi henne om hon ville ha våra platser, men hon skrek bara att hon hellre står eftersom att det bara var en station kvar som hon skulle åka, men att det ändå var oförskämt av oss att ta "hennes platser". då sa vi att det fortfarande fanns en plats kvar hos oss, eftersom att det var fyra säten. men då skrek hon : - MEN JAG SA JU ATT JAG SKA AV NÄSTA STATION, DET VET JAG BÄST SJÄLV! jag har vetat det i nästan 80 år nu! drama hela dagen ut. det är nästan skrattretande..

aja, jag har funderat lite. jag kanske ska stänga bloggen snart, eftersom att jag knappt har tid att skriva så mycket längre, och jag börjar finna den ointressant. tror ni håller med mig nu. eller? hur tycker ni jag ska göra?

puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0