-

Vart är du? När mörkret faller ner, och snön tar sin plats i mina händer?
När kylan omfamnar min kropp, när tårarna fylls i mina ögon. Vart är du då?
Du är varken i min närhet, och du är inte långt bort. Hjälp mig! Jag förstår inte vart du är.
När jag ligger i min säng om nätterna och funderar, när jag kramar din gamla plats, och önskar att du vore där, förstår jag själv att det bara är min önskan. Jag håller om din skugga, din avbildning. Jag har tröttnat på att hålla i luft, krama om något som inte existerar. Du existerar, men inte existerar jag i din värld. Vart är jag själv?

Jag har ett hjärta så brustet som en kall vinterdag. Vinden har tagit mitt hjärta. Stormat mitt liv. Så illa att jag varken finner mig själv eller dig i det.
I natten andas jag i orohet, jag håller mig vaken i sorgen. Jag är rädd för morgondagen. Hur allt kommer se ut då. Under de allra kallaste dagarna har jag vart på jakt efter dig. Så länge att jag inte längre orkar leta efter dig mer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0