melodifestivalen '10

Tjenis!

Igår kväll tittade jag på melodifestivalen (även idag på repriset), det var då Anna Bergendahl som vann. Jag vet inte riktigt om det var rätt låt som vann. När hon medverkade i Idol, så sjöng hon lite på fel stämmor ibland, för att hon var så nervös. Det är förståeligt, eftersom att hon då var nubörjare och 16 år. Jag hoppas att hon mognat tillräckligt för att klara av pressen därborta i Norge. Jag tyckte dock att Salem Al Fakir borde ha stått som vinnare. Hans låt stack ut i mängden, och den var speciell. Trots att jag tyckt om Darin i 6 hela år nu, så tyckte jag faktiskt att Salems låt var så mycket bättre.
Men däremot, så har Sverige nästan alltid valt låtar som är lite "ovanliga", som t ex Ola Salos låt för några år sedan, Martin Stenmarks Las Vegas, till förra årets Malena Ernman. Vi är så desperata på vinst, att vi hela tiden väljer ut en låt som inte är som de andras. Men det har alltid slutat med att vi kammat hem de sämsta platserna. Så det kanske hjälper oss att Anna har en lugn ballad, som är lite vanligare. Plus att hon lever sig ett med musiken, det visas på hennes kroppsbråk. Hur hon förmedlar musiken, det är bra. Hon har en speciell röst också, så kanske Sverige.
Det här är då Salems låt, för er som missade finalen.
Och här har ni vinnarbidraget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0