pjuu.. homeworks

Tjenare! Det är en trött tami som skriver ikväll. Jag är mitt uppe i mina studier, men jag passar på att ta en paus just nu. Jag har pluggat i timmar nu, och är jädrans trött! På onsdag har jag prov i italienska och samhällskunskap, så mitt huvud är ganska så proppfullt med en massa saker just nu. Och italienska boken? Vad fan är det här? Kan de inte utöka ordlistan LITE mer?! Man blir ju irriterad. Vi har fått ett häfte, "kontrollstation", som vi ska svara på en del frågor, och svaren finns ju knappt i boken (?). Det står så här :

Översätt familjeorden till italienska.

1. mamma

2. pappa

3. bror

4. syster

5. son

6. dotter

7. tvilling

8. föräldrar

Står det : son, dotter, tvilling eller föräldrar NÅNSTANS i boken? Nej det verkar inte som det. Hursomhelst, så lånar jag mammas data för att söka lite på Google translator. Hoppas jag hittar orden där, or else I'll go nuts!

Appropå (stavning?) min diet, så går det jättebra! Jag vart superglad när jag kom hem, för mamma och pappa hade varit och handlat specialkost för mig, som kornfärs, kornfilé, dinkelkärnor, bovete, vegetariska nudlar, och havregryn. Skitsöta <3

Ha en fin kväll, bacio (kyss på italienska)


hmm.. I wish


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0