J'adore Paris

Paris var bra. Så himla bra. Resan dit var ganska rörig, och jobbig. Men jag tog mig dit till slut och fick exakt som jag ville. Mitt flyg var inställt, jag blev helt förkrossad och tänkte att nej nu måste jag göra något åt saken, jag ska till Paris ikväll. Så jag tog upp telefonen och ringde till Arlanda, linjen var för full. Ringde till Air France, de sade på telesvararen att jag skulle ringa tillbaka senare. Jag bad pappa skjutsa mig till Arlanda istället, i och med att Air France har sitt kontor på Arlanda. Jag tog med mig mina resväskor för säkerhets skull ifall att jag skulle få flyga. Mina päron trodde inte på att jag skulle få åka, men jag sade till de att jag var fast bestämd vid att jag skulle få åka, och att jag skulle grilla receptionisten tills att jag hade mitt boarding pass i handen. Och det fick jag till slut. Fast jag var tvungen att åka med SAS, och mellanlanda i Oslo. Jag tog första bästa. När jag var framme i Oslo, hade jag 25 min på mig tills flyget till Paris, jag sprang igenom flygplatsen! Sen så flög flyget runt i en timme extra bara för att vi fick stopp från Charles De Gaulle, men när vi landade var det skönt och jag kunde äntligen andas ut för att jag var på fransk mark. Gissa om baggaget inte var försenat i 1 timme? Bältet rullade inte ens, det var riktigt kaotiskt! Men jag fick som jag ville iallafall. Underbara, finfina Paris! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0