What would you do for cocaine ?

I nästan 2 veckor har jag lyssnat på den här låten, det  har fått mig att tänka lite.
OM ni läsare skulle ta cocaine eller någon annan drog, hur långt skulle ni då kunna gå ?
Jag vill att ni tar er en stund och funderar, vi säger att ni har hittat ditt livs största kärlek men han/hon visste inte att du var drogare skulle du kunna vara ärlig mot den personen eller skulle du dölja det ? Och när sanningen är ute skulle du kunna såra personen bara för att fortsätta med med droger ? Skulle ni bry er om hur personen känner sig eller skulle du vara självisk och tänka på dina behov före personens ? Isåfall om du skulle vara en sån människa så var hon/han aldrig ditt livs största kärlek.
Och vi säger såhär, du träffar en kvinna/man ni är tillsammans ett tag och sedan bestämmer ni er för att gifta er och skaffa barn, vid det här laget har ni skaffat en familj med inte bara ett barn utan kanske till och med flera barn, du börjar umgås med fel personer, personer som får dig att göra dåliga saker bara för att du ska kunna umgås med dom, Och när din familj får reda på det ber som dig att tänka på det som är viktigast, Familj eller ett par falska vänner ( juste, falska är dom, för om dom dom var dina äkta vänner skulle dom respektera att du hade en familj och att du behöver vara ett gott exempel för dina barn) skulle du lyssna på dina vänner eller familj, skulle du ta ängeln eller djävulens råd ?
Skulle du kunna gå så långt att du skulle kunna spendera år i fängelse hellre än hos dom du älskar och framför allt, skulle du kunna skada dig själv och förstöra allt du någonsin drömt om ?
Nu säger jag inte att någon håller på med droger, jag hörde låten och började tänka ett steg längre.
Jag skulle gärna veta vad ni har för tankar omkring detta.
Blessings / Yami

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0